Sony Music jatkaa Suomen toiseksi suurimpana musiikin julkaisijana. Yhtiö nousi kolmannelta sijalta toiseksi vuonna 2017, ja kasvatti viime vuonna eroa kolmantena olevaan Warner Musiciin. Vuoden 2018 markkinaosuudet olivat: Universal Music 34,9%, Sony Music Entertainment Finland 30,1% ja Warner Music Finland 29,7%. Suomessa toimivista indie–yhtiöistä suurin oli Playground Music 4,1% osuudella.

Äänitteiden kokonaismarkkinoiden kasvu jatkui Suomessa jo neljättä vuotta peräkkäin.

Suurin nousu tapahtui suoratoistopalveluissa, jotka kasvoivat viime vuoden aikana 16 prosenttia, ja niiden osuus vuoden 2018 kokonaismarkkinoista oli peräti 85 prosenttia.

”Sony Musicin markkinaosuuden nousu yhdistettynä alan positiiviseen kehitykseen takaa meille loistavan tulevaisuuden. Markkinaosuuden kehityksen rinnalla me Sonylla näemme tärkeänä missiona tarjota jatkossakin artisteillemme ja kumppaneillemme paras mahdollinen koti ja palvelut. Olemme myös systemaattisesti ja voimakkaasti panostaneet uuteen sisältöön, ja uskomme sen vaikutusten näkyvän positiivisena kehityksenä jatkossakin”, Sony Musicin toimitusjohtaja Henri Lanz kertoo.

Sony Music Entertainment Finlandin kotimaisiin artisteihin lukeutuvat esimerkiksi Haloo Helsinki!, Aleksanteri Hakaniemi, Irina, Mira Luoti, Arttu Lindeman, LEO, Kyösti Mäkimattila, View, Lucas sekä monia muita. Sonyn kansainvälisiä supertähtiä ovat mm. Travis Scott, Beyoncé, Justin Timberlake, Zara Larsson,  P!nk, Bruce Springsteen, Bob Dylan, Foo Fighters, The Chainsmokers ja Calvin Harris.

www.sonymusic.fi

www.facebook.com/SonyMusicFinland

www.instagram.com/sonymusicfinland

Jaa artikkeliShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter